Ny säkerhetsbox för LED

12 nov 2012 10:07 - 12 nov 2012 10:16 #1 av Gustav Asplind

Nu är den äntligen här, vår svensktillverkade säkerhetsbox i aluminium för LED-armaturer. Säkerhetsboxens låga inbyggnadsmått och det böjbara brättet gör att säkerhetsboxen är enkel att montera. Säkerhetsboxen bygger endast 45 mm.

Om Maxels säkerhetsboxar:
Maxels säkerhetsboxar är troligtvis de säkraste och mest ekonomiska som finns på marknaden. Vi tillverkar dem i aluminium som ger bäst fysiskt skydd, obegränsad livslängd och en formstabil installation. Aluminium är framförallt värmeavledande, vilket avsevärt ökar livslängden på dioden och driftdonet. Detta innebär rejäla besparingar i såväl materiel som fastighetsskötsel. Välj det säkra före det osäkra - bygg in långsiktig säkerhet och ekonomi med Maxels säkerhetsboxar.

http://www.maxel.se/Sakerhetsbox-LED-1-3000/article
Till produkten

This message has an attachment file.
Please log in or register to see it.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 nov 2012 16:51 #2 av Patrik Hedlund
Något jag aldrig fattat med Maxels pottor är att dom är runda? Varför? Det måste ju vara svårare att montera dom i glespanel.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

12 nov 2012 18:42 #3 av Henrik Eriksson
värdelösa är det, får dem aldrig att sitta rakt utan att kottla.
Det som är ett litet plus är att vid trånga utrymmen går det ändra formen utan att de spricker :klapp:

28 nov 2012 12:35 #4 av Gustav Asplind
Hej,

Tack så mycket föra era åsikter, jag ska självklart föra dem vidare till vår produktchef.

Era åsikter och tankar kring våra produkter är väldigt viktiga för oss så forsätta gärna kommentera och tips om förändringar!

Vänlig hälsning,
Gustav Asplind
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

28 nov 2012 18:26 #5 av David olsson
Tycker dom är rätt bra, brukar använda Maxels pottor när det är ett utrymme över som folk kan vistas på, tex en vind. De klarar ett knä eller att nån trampar på dem, har sett ett ställe där en plastpotta gått sönder och vart full i sågspån...

Sjöhaga EL AB

28 nov 2012 19:12 #6 av Marcus Lundström
De där pottorna var väl typ de första som kom ut på marknaden. Innan dess använde vissa tomma målarspannar och gamla blomkrukor.
Vi använde dem ganska flitigt då i början när det blev populärt med inbyggda spottar.

I dag använder jag oftast Elektroskandias Newlec-potta E9790078. Fantastiskt billig och bra!

Kör jag LED och har ont om plats blir det: Hide-a-Lites E7466702

28 nov 2012 19:53 #7 av Ronnie Lidström
Jag tycker gott det kunde få finnas ännu mindre "spot-boxar". Om man tex ska sätta små 1W LED-spottar i ett befintligt tak där man inte vill/kan regla ner (dvs man måste upp på vindan och montera pottor uppifrån).

Har ett sådant jobb på g nu faktiskt. Nån som har tips på vad man ska sätta? Är ju bra om det är hyffsat tätt så inte fukt kan komma upp i spånet.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

28 nov 2012 20:41 #8 av Marcus Lundström
Finns ju många spottar för armatur- apparat- eller kopplingsdosor nuförtiden. Mindre än så blir de nog inte.

29 nov 2012 20:01 #9 av Martin
Svar från Martin i ämnet Ny säkerhetsbox för LED
En variant man har stött på är ju en uppklippt 33cl burk :P

42
Följande användare sa tack: Tobias Karlsson

Sidan laddades på: 0.138 sekunder

Senaste foruminlägg