Ultralåg Schuko-hane...

03 maj 2015 09:58 #1 av Odd Hedberg
Jag botaniserade hos Kjell&Co (efter något helt annat) när jag stötte på den här: Schuko-hanne n som åtminstone jag aldrig sett förut.

Insåg direkt att den skulle lösa ett (nördigt) bekymmer jag har med luft/luft-värmepumpsmatningen hemma. Jag har byggt om den så elen till den matas in i utomhusdelen, inte inomhusdelen. Och med en vanlig vinklad hane så står locket nästan rätt ut som ni vet - vilket kunde vara bättre! Tex med en snedtoppad eller låååg Schuko-hanne. Den här jag hittade blir närmast perfekt låg tror jag. Närmare en 'fast' installation med anslutningsdosa går knappt att komma...

Har någon stött på den här tidigare? Eller någon ännu bättre?
Följande användare sa tack: Marcus, Paul Wargenstahm, Electrum

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

03 maj 2015 12:52 #2 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Ultralåg Schuko-hane...
Tack för tipset. Bra att veta att och var produkten finns. Kanske löser ens problem en vacker dag. :)

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

31 maj 2015 19:45 #3 av Martin
Svar från Martin i ämnet Ultralåg Schuko-hane...
Sparar genast detta art.

Men jag har för mig att dessa kontakter försvann ett tag? Har en 15 år gammal fläkt som det är den enda stickkontakt som jag har träffat på med öglo som man kan dra i. Aldrig sett det annars.

42

16 jun 2015 14:10 #4 av Erik Christiansson
E 2404426 och 2404427 finns på Solar. Bygger enligt spec 5mm från uttaget.

Sidan laddades på: 0.046 sekunder

Senaste foruminlägg