trappfunktion med rörelsevakt.

18 maj 2013 07:13 #1 av Fredrik Morin
Kunden vill ha rörelse vakt i korridoren för att barnen glömer släcka när dom går och lägger sig. Det jag undrar är om man kan koppla 2 vakter till samma tänd tråd eller om det kan lösas på annat smidigt sätt

pysslar med lite allt möjligt :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 maj 2013 08:15 #2 av Martin
Jag har för mig att det ska funka. Dock gäller det nog att läsa instruktionerna för just den modellen du spanar på.
All elektronik sitter ju ändå före brytaren som känner av om det ska tändas eller ej.

Måste givetvis sitta på samma Fas!

42

18 maj 2013 09:33 #3 av Peder Myrne
Ska inte vara något problem, har själv gjort så några gånger med vanliga 3-tråds (med nolla) 230V.
2-tråds (utan nolla) är mer tveksamt, men det får du nog kolla med manualen först i så fall.

18 maj 2013 09:34 #4 av Fredrik Morin
Isf borde inte bakspänningen bränna dom? Har funderat på om man kan anväda sig av något annat. Typ nexa system

pysslar med lite allt möjligt :)

18 maj 2013 10:46 #5 av Rikard Ågren
Jag har gjort några trapphus med flera parallella rörelsevakter och det har fungerat fint. Alltid rörelsevakter med egen nolla

Projektledare el, styr och automation

18 maj 2013 11:32 #6 av Lars
Du kan ju annars använda 1 master och 1 slav t.ex. från schneider som vi brukar göra på jobbet. Och styr istället för tändtråden, fasen/faserna (beroende på vilken trappkoppling som används) till trappen.
/ Lars

Sidan laddades på: 0.048 sekunder

Senaste foruminlägg