Finns det säkerhetsbrytare som går att låsa med hänglås el liknande när de är tillslagna?
Har problem på ett ställe där ungar går upp på taket till ett dagis på natten och slår av alla säkerhetsbrytare till kyl och frys fläktar så att all mat förstörs.
Farre skrev: Finns det säkerhetsbrytare som går att låsa med hänglås el liknande när de är tillslagna?
Har problem på ett ställe där ungar går upp på taket till ett dagis på natten och slår av alla säkerhetsbrytare till kyl och frys fläktar så att all mat förstörs.
Förslag på alternativ lösning?
Vad är det med folk och säkerhetsbrytare? Har ett liknande jobb imorgon fast med en dörröppnare!
Farre skrev: Finns det säkerhetsbrytare som går att låsa med hänglås el liknande när de är tillslagna?
Jag för min del undrar lite vad det är för ställe som har kyl och frysars säkerhetsbrytare placerade utomhus på taket... Normalt sett så brukar väl brytarna vara placerade intill det objekt de skall bryta? Eller står kylar och frysar på taket också?
Und setzt ihr nicht das leben ein, nie wird euch das leben gewonnen sein.
Jag för min del undrar lite vad det är för ställe som har kyl och frysars säkerhetsbrytare placerade utomhus på taket... Normalt sett så brukar väl brytarna vara placerade intill det objekt de skall bryta? Eller står kylar och frysar på taket också?
Eftersom det är en förskola som är patienten i detta fall så gissar jag att det är ett storkök det är frågan om. Skulle i så fall gissa att de har en central kökskylanläggning. Är denna placerad utomhus så ser jag det som ett högst lämpligt ställe att placera själva säkerhetsbrytaren utomhus också
Eftersom det är en förskola som är patienten i detta fall så gissar jag att det är ett storkök det är frågan om. Skulle i så fall gissa att de har en central kökskylanläggning. Är denna placerad utomhus så ser jag det som ett högst lämpligt ställe att placera själva säkerhetsbrytaren utomhus också
Klimatanläggning, ja. Dock har jag aldrig sett att man har kylkompressorerna till kyl och frys (för livsmedelsförvaring) utomhus, på taket. Härav frågan huruvida kylar och frysar står på taket...
Und setzt ihr nicht das leben ein, nie wird euch das leben gewonnen sein.
Har varit med och installerat ett par kondensorfläktar på ett storkök. Taket ovanför lastkajen står de på /sitter jämte. Står man på taket som förövrigt har stege upp till fastighetens tak så är det ganska lätt att springa dit och slå av brytarna.