Hur viktig är en bra hemsida?

11 jun 2016 15:46 #1 av müssli
Jag har en hemsida som jag gjort själv men det är inget att skryta med precis... Ser ut som den kom till för 10-tals år sedan vilket den också gjorde. :P
Hur viktig är en hemsida för en egenskuttare egentligen? Eller mer konkret, hur viktigt är det att hemsidan ser bra ut? Själva hemsidan fyller ju ett syfte med att visa telefonnummer och kanske lite om vilken verksamhet man har men ger det ett tafligt intryck om den är omodern t. ex?

Hur har ni gjort, tagit hjälp eller fixat till något själva?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 jun 2016 16:07 - 11 jun 2016 16:08 #2 av Electrum
Rent generellt tror jag inte hemsida är speciellt viktig för små elektrikerfirmor. Man kan t.o.m skippa den helt.
Och en tafflig sida är frågan om den är bättre än ingen alls. :) (jag vet inte)

Men sen lite beroende på hur man tänkt saluföra sig och lite med affärsmodell osv så kan plötsligt en bra hemsida vara viktig.
Men jag tror inte den är speciellt viktig för som hur de flesta driver sina elektrikerföretag.

Jag tror att det är bra att du själv ställer dig frågorna om vad syftet med din hemsida är, vad du har tänkt att den ska visa/innehålla osv. Har man ingen bra plan så blir ofta resultatet något halvhjärtat som besökaren märker att det är.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3
Följande användare sa tack: müssli

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.038 sekunder